Koncepcja pracy
Rok szkolny 2018 / 2019
TEMAT:
"Mały konstruktor" – rozwijanie myślenia matematyczno - konstrukcyjnego i kodowania u przedszkolaków.
CELE PRIORYTETOWE:
1. Planowanie sytuacji edukacyjnych poszerzających wiedzę i rozwijających umiejętności matematyczne dzieci.
2. Stwarzanie warunków do rozwijania zainteresowań dzieci i rozbudzania ciekawości otaczającym światem poprzez bezpośrednie
doświadczenia inspirujące do samodzielnego działania.
3. Rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania kompetencji matematycznych w codziennym życiu.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Wspomaganie rozwoju umysłowego kształtującego u dziecka orientację w czasie i przestrzeni.
2. Rozwijanie kompetencji matematycznych i wzbogacanie języka dziecka poprzez odpowiednie stosowanie bogatego
słownictwa matematycznego w praktycznym, wizualnym kontekście.
3. Rozwijanie myślenia symbolicznego.
4. Kształtowanie umiejętności dostrzegania wzajemnych, przyczynowo – skutkowych zależności w świecie.
5. Rozwijanie aktywności badawczej dziecka i ciekawości o otaczającym świecie.
6. Organizowanie zabaw ruchowych, muzycznych i plastycznych z pojęciami z zakresu matematyki.
OCZEKIWANE EFEKTY I REZULTATY – STANDARDY OSIĄGNIĘĆ:
Dzieci:
- rozwijają pamięć, wyobraźnię przestrzenną, myślenie przyczynowo – skutkowe i symboliczne
- wzbogacają swoje słownictwo o pojęcia matematyczne
- rozwijają aktywność badawczą i ciekawość o otaczającym świecie
- kształtują umiejętność tworzenia schematów matematycznych, konstrukcji i zbiorów
- kształtują umiejętność liczenia, porównywania, odwzorowywania
- aktywnie uczestniczą w zabawach z zakresu kodowania
KRYTERIA SUKCESU – WSKAŹNIKI STANDARDÓW:
Dzieci:
- wzbogacają słownictwo z zakresu pojęć matematycznych
- przezwyciężają trudności związane z porażką
- zdobywają nowe doświadczenia
- rozwijają umiejętność współpracy w zespole, nabywają umiejętność rywalizacji
- uczestniczą w przeglądzie związanym z wykorzystaniem umiejętności konstrukcyjnych
- uczestniczą w zajęciach plastycznych, muzycznych i ruchowych związanych z pojęciami matematycznymi