"Zostań w domu" - propozycje dla ŚLIMAKOWA

CZERWIEC

Zadania tygodniowe


» 22 - 30 czerwca "Wakacje tuż, tuż..." «

» 15 - 19 czerwca "Uroki lata" «

» 8 - 12 czerwca "Świat owadów" «

» 1 - 5 czerwca "Dzień Dziecka" «

J. angielski


» 22 - 26 czerwca - zadania «

» 15 - 19 czerwca - zadania «

» 8 - 12 czerwca - zadania «

» 1 - 5 czerwca - zadania «

MAJ

Zadania tygodniowe


» 25-29 maja "Idziemy do Zoo" «

» 18-22 maja "Święto Mamy i Taty" «

J. angielski


» 25 - 29 maja - karta pracy «

» 25 - 29 maja - zadania «

» 11 - 15 maja «

» 4 - 8 maja «

KWIECIEŃ

J. angielski


» 14 - 24 kwietnia «

» 27 - 30 kwietnia «

» Propozycje swobodnych zabaw językowych «

Piosenki:


1. Kwiatki - Bratki
2. Wiosenne porządki
3. Pisanki, pisanki
4. Dziadek fajną farmę miał
5. Maszeruje wiosna
6. Idzie niebo ciemną nocą
7. Jestem Muzykantem
8. Idzie niebo
9. Cztery słonie

Wiersze:


"Idzie niebo ciemną nocą"

Idzie niebo ciemną nocą,
ma w fartuszku pełno gwiazd.
Gwiazdki błyszczą i migocą,
aż wyjrzały ptaszki z gniazd.

Jak wyjrzały, zobaczyły,
to nie chciały dłużej spać.
Kaprysiły, grymasiły,
Żeby im po jednej dać.

Gwiazdki nie są do zabawy,
bo by nocka była zła.
Jak usłyszy kot kulawy,
Śpijcie ptaszki, aaa...


MARZEC

Drodzy Rodzice!


W związku z niecodzienną sytuacją, która nie jest łatwa dla nas wszystkich chciałybyśmy w miarę możliwości wspierać Państwa i Dzieci.
Poniżej znajdują się propozycje zabaw, zadań, które możecie wykorzystać podczas pobytu z dziećmi w domu. Serdecznie zachęcamy i życzymy miłych chwil razem.
Mamy nadzieję, że szybko się zobaczymy!


Pani Ania
Pani Aneta


DLACZEGO WARTO GRAĆ W GRY EDUKACYJNE:
- Ćwiczą zdolności przewidywania, planowania, krytycznego myślenia, orientacji przestrzennej, szybkiego reagowania, rozwiązywania problemów.
- Ułatwiają budowanie więzi społecznych, socjalizują przedszkolaka i rozwijają jego kompetencje społeczne. Uczą komunikacji, negocjacji, współpracy w grupie.
- Stwarzają okazję do wspólnego spędzania czasu w sposób inspirujący, niebanalny i mówiąc językiem najmłodszych – bez nudy.
- Rozwijają wyobraźnię i kreatywne myślenie.
- Pozwalają dziecku poznać zarówno smak zwycięstwa, jak i porażki oraz kontrolować emocje z tym związane. Posiadanie takiej umiejętności będzie niezwykle cenne w życiu dorosłym, które, jak wiemy, nie składa się wyłącznie z sukcesów.
- Uczą szanowania reguł i nienaginania ich do swoich potrzeb czy zachcianek – oczywiście pod warunkiem, że dorośli gracze będą pod tym względem konsekwentni.
- Można zabrać je praktycznie wszędzie i grać niemal w każdych warunkach. Wystarczą odrobina miejsca na rozłożenie planszy i dobre chęci uczestników. Ważne jest też to, że choć zabawa ta daje ogromne pole dla wyobraźni, uczestnicy mają świadomość, że przebywają tu i teraz, w przeciwieństwie do gier komputerowych, których użytkownik zatapia się samotnie w wirtualnym świecie.


Karty pracy:


Pomysły na zabawy w domu.pdf
Pomysły na zabawy w domu 2.pdf
Wiosna tuż, tuż.pdf
Wycinanie i kolorowanie 1.pdf
Wycinanie i kolorowanie 2.pdf
Układanki z figur geometrycznych 1.pdf
Układanki z figur geometrycznych 2.pdf
Masażyki.pdf
Zagadki.pdf
Wycinanka - figury geometryczne.pdf
Wycinanka - liście.pdf
Wycinanka - ósemka.pdf
Wycinanka - rymy.pdf
Wycinanka - owoce.pdf
Wycinanka - trawa.pdf
Wycinanka - memory.pdf
Wycinanka - gąsienica.pdf
Łączenie kropek.pdf
Labirynt.pdf


Piosenki:


Dzień dory.mp3
Trampolina.mp3
Trampolinkiem do przedszkola.mp3
Trampolinek i my.mp3
Rozpoznaję uczuć wiele.mp3
Maluję i tańczę.mp3
Idzie do nas wiosna.mp3
Tydzień ma siedem dni.mp3
Popatrzcie na mnie.mp3
Na dole, na górze.mp3
Wiosna.mp3
Co dzień myję ręce.mp3



pm6-torun.pl