"Zostań w domu" - propozycje dla PODUSZKOWCÓW


KWIECIEŃ

J. angielski - piosenki dla 3-latków


1. Hello Make a Circle
2. Bye Bye Goodbye
3. Hello Hello! Can You Clap Your Hands
4. One Little
5. Walking Walking
6. We All Fall Down
7. Clean Up Song

Piosenki


Gdacze kura: Ko, Ko, Ko

MARZEC

Witam serdecznie wszystkich rodziców i moje maluszki.


Nie sądziłam, że nadejdzie taki dzień, kiedy nie będę mogła spotykać się z wami. To trudny czas dla nas wszystkich. Ale damy radę. Codziennie będę wysyłać wam po dwie, trzy zabawy. Życzę wam dużo zdrówka.
To nasza skrzynka kontaktowa: maluchypm@interia.pl


Pozdrawiam: Gosia Falkowska


Zabawa nr 1 - Pacynka


- (to wspaniała nauka zachowań społecznych, rozwijająca mowę, wyobraźnię i oddziałująca terapeutycznie).
Zróbcie razem z rodzicami pacynki ze skarpetek, czy rękawiczek. Nazwijcie swoje pacynki, wymyślcie krótkie historyjki i pobawcie się wspólnie w teatr. Kiedy znowu się spotkamy, przyniesiecie pacynki do przedszkola. Stworzymy dla nich kącik i razem pobawimy się w teatr.


Zabawa nr 2 - Domowe narty


- (zabawa rozwijająca koordynację ruchową i równowagę).
Aby stworzyć narty potrzebujemy kawałek kartonu lub listewki (z nich wycinamy narty) oraz szarfy (szarfy podkładamy pod narty, obie końcówki szarfy trzymamy w ręku-prawa narta-prawa ręka). Jeśli nie mamy w domu szarf, to możemy pomyśleć o jakimś sznurku lub rajstopach.
Kiedy narty są gotowe, razem z rodzicami i rodzeństwem urządzamy wyścigi. Jak opanujemy trudną sztukę poruszania się na nartach, możemy stworzyć tor przeszkód (omijamy przedmiot, przechodzimy nad niskim przedmiotem itp.). Trenujcie, bo na pewno pobawimy się w to w przedszkolu.


Zabawa nr 3 - Dopasowanki


- (zabawa logiczna rozwijająca analizę i syntezę wzrokową).
Rodzice lub starsze rodzeństwo obrysowują na dużej kartce dostępne pod ręką różne przedmioty i zabawki (dobrze, jeśli dziecko nie widzi momentu odrysowywania). Zadanie dziecka polega na ustawianiu przedmiotów w odpowiednim miejscu. Stopień trudności dostosowujemy do możliwości dziecka.


Zabawa nr 4 - Labirynt stożowy


- (zabawa logopedyczna i ćwiczenia buzi oraz języka).
Z plasteliny lub innej masy plastycznej (np.: masa solna, glina, ciastolina) robimy wałeczki i odpowiednio je układamy na stole lub podkładce w labirynt. Ewentualnie możemy dodać mostki, tunel lub inne przeszkody, a potem już czas na zabawę. Kulkę zgniecioną z foli aluminiowej, lub jakiś koralik przedmuchujemy słomką przez cały labirynt. Dobrze, jeżli dziecko pomaga w tworzeniu toru przeszkód, to doskonałe ćwiczenie na motorykę małą.



pm6-torun.pl